Jag heter Linnéa och är bosatt i södra Skåne, bland gula rapsfält och lummiga bokskogar. Jag lagar vegansk mat, gärna från grunden med rena råvaror i säsong och ännu hellre av sådant som jag själv har skördat. Utöver matlagning tycker jag nämligen mycket om att odla, och varje sommar svämmar min lilla balkong över av doftande örter, enorma tomatplantor och slingrande sockerärtor. Framåt hösten fylls varenda hörna av timjan, chili eller mynta hängandes på tork, medan kylskåpet ständigt svämmar över av burkar och flaskor fyllda med årets skörd. Jag tycker också om att åka iväg på mysiga utflykter, gärna ut i naturen med en picknickkorg eller till små gårdsbutiker ute på landet.

» Stäng information

Mera mat

 
För ett par dagar sedan hämtade jag ut det här fina paketet från Seitanfoods! Har varit sugen på att prova en hel del av deras produkter ett tag, och nu var det äntligen dags. 
 
 
Det enda vi ätit tidigare var spacebars chorizo, men förhoppningsvis är resten också gott. Hittills har vi hunnit prova bland annat pepparsalamin på dagens frukostmackor, och den kan jag definitivt tänka mig att köpa igen.
 
 

Publicerad 2015-06-28 11:00:00 i Restauranger, butiker och tips

Kommentarer


Kommentera inlägget här

Till bloggens startsida













Ramslök
Pumpabiffar
Chutney
Spenatchips
Höstmacka